Michael Schenk begon ooit met het verkopen van kleding op de markt. Hij stond per maand op zo’n 20 braderieën. De zaken gingen ontzettend goed maar het weer hielp niet mee. Daarom besloot hij om een winkel te openen, genaamd Mike’s Just for Men. Inmiddels mag hij 3 vestigingen op zijn naam schrijven en dat vraagt om goede automatisering. “Met Winstore heb ik alle cijfers van alle filialen in 1 overzicht. Het is mijn beste investering ooit.”
“Na twee vestigingen waren we nog niet geautomatiseerd en dat was een hel, haha. Ik ging zoeken op internet en Winstore stond bovenaan. Ik zag dat deze software ook werd toegepast bij andere ketens en dat was voor mij een belangrijke voorwaarde.” Michael vroeg een vrijblijvende afspraak aan en kreeg in Eindhoven een goede uitleg over de software.
“Ik had meteen een goed gevoel dus keek niet meer verder. Mijn keuze was gemaakt.”
Goede afspraken in servicecontract
Op moment van aanschaf stond Michael nog wel even stil bij het servicecontract. “Ik wilde weten hoe goed ik geholpen zou worden bij eventuele storingen want dat is natuurlijk van levensbelang als er klanten in je winkel staan. Gelukkig waren dat goede afspraken en staan ze zwart op wit. Dat gaf veel vertrouwen.”
“Het is een makkelijk systeem. Je kunt bijna geen fouten maken.”
Sterke basis voor de toekomst
De implementatie startte bij het kleinste filiaal in Hellevoetsluis. “Dat verliep soepel en duurde maar enkele dagen. We hadden goede hoop voor onze hoofdlocatie in Barendrecht, want dat was het meeste werk. Helaas hadden we hier toch wat tegenslagen waardoor we wat vertraging opliepen. Dat was natuurlijk een flinke domper. Gelukkig begreep ACA mijn frustratie en dankzij goede, strategische gesprekken met Rob Asveld, Business Unit Manager Winstore bij ACA hebben we niet alleen een passende oplossing gevonden maar ook een sterke basis ontwikkeld voor de toekomst.”
Dat die basis goed gelegd is bleek wel toen Michael een jaar later, zonder enige twijfel contact opnam met Rob om zijn derde winkel in Breda te automatiseren.
“Winstore is een enorme aanwinst om het overzicht te houden en heel makkelijk in gebruik voor iedereen. Je kunt bijna geen fouten maken.”
Niets is te veel gevraagd voor het customer service team
Nu alle vestigingen met Winstore en de kassa van ACA draaien hebben ze er bij Mike’s Just for Men ook goede gewoontes op nagehouden: “Als er een nieuwe actie is, oefenen we eerst op de kassa zodat iedere medewerker de actie kan verwerken. Als er tijdens die oefening dan vragen ontstaan of iets niet naar behoren werkt, nemen we contact op met customer service. Daar ben ik overigens ook écht tevreden over, het is een goed team. Ik word meteen geholpen als ik bel en als ze er niet meteen uitkomen, word ik later teruggebeld met de oplossing. Niets is te veel gevraagd.”
Winstore Online is de beste investering ooit
Michael is heel blij met de automatisering van Winstore: “Het is de beste investering die ik ooit had kunnen doen. Dankzij Winstore heb ik inzicht in risicofactoren en doorverkoopcijfers. Ik zie welke maten, merken en artikelen het beste verkocht worden op welk filiaal en kan hierdoor dus ook items wisselen tussen de filialen onderling. Het systeem geeft ons hier goede inzage in. Na een seizoen evalueren we vervolgens en baseren we daar onze inkopen weer op. Zo halen we het meeste uit het systeem en helpt het systeem om grip op de business te houden.” Wellicht kan er binnenkort wel een nieuw filiaal worden toegevoegd want Michael steekt zijn ambitie niet onder stoelen of banken: “Ik wil graag doorgroeien naar vijf winkels.” En waarom ook niet? De automatisering is er in ieder geval klaar voor.