Onze werkwijze

Samen werken aan de beste automatiseringsoplossing voor jouw onderneming

Welkom bij Winstore: dit is onze werkwijze

Het is onze missie om retailers in de fashion-, schoenen-, outdoor- en sportbranche beter te laten presteren in een sterk veranderende markt.

Winkelautomatisering is de motor van jouw onderneming, maar we snappen ook dat het complex kan zijn. Daarom nemen we je graag aan de hand. Door onze gebruiksvriendelijke software en met realistische planningen, uitgebreide (online) trainingen en duidelijke afspraken proberen we de automatisering van jouw onderneming zo leuk en helder mogelijk te maken. Op deze pagina lees je meer over onze werkwijze en wat je kunt verwachten tijdens een implementatieproces van onze automatiseringssoftware Winstore Online en de LIV’ kassa.

We doen het samen

De basis voor onze samenwerking: we doen het samen. Jij kent de processen in jouw organisatie, wij weten hoe we die kunnen automatiseren. We willen jou en je bedrijf goed leren kennen, zodat we precies weten hoe je werkt en welke processen voor jullie onmisbaar zijn. Door onze jarenlange ervaring in de fashion-, schoenen-, outdoor- en sportbranche kunnen we je goed adviseren in de inrichting en optimalisatie van jouw winkelautomatisering. We denken graag met je mee, zowel gedurende de implementatie als daarna.

Weetje: De gemiddelde doorlooptijd van onze projecten is 6 weken. Dit kunnen we realiseren door een strakke planning en een heldere communicatie door beide partijen.

Het implementatieproces

De implementatie van Winstore Online en de LIV’ kassa voeren we uit in tien stappen. Alle stappen worden vastgelegd in een duidelijke planning, van voorbereiding tot livegang. Daarin kun je precies lezen wat we doen en wanneer we dit doen. En ook wanneer we informatie van jou vragen, want die is onmisbaar voor een geslaagd traject.

Stap je over van een ander softwarepakket naar Winstore Online? Dan kunnen wij jouw data converteren! Zo gaan jouw actuele artikelen met voorraad, klanten en eventuele spaarpunten gewoon mee naar Winstore Online. Dat scheelt veel tijd.

Wij bekijken welke apparatuur je op dit moment gebruikt en of deze voldoet aan de randvoorwaarden die onze software stelt aan het gebruik.

De projectleider plant een (telefonisch) overleg met jou in om te bespreken hoe het project wordt aangepakt. Ook nemen we de planning door. Daarna gaan we van start!

De consultant neemt samen met jou door hoe je nu werkt en hoe hij de functionele inrichting daarop kan aanpassen in het pakket.

Wil je geen data meenemen uit een vorig systeem? Dan is dit jouw GO of NO GO moment. Geef je een GO? Dan gaan we inrichten!

Wij installeren jouw eigen cloud omgeving en bereiden Winstore Online / IPOS Online voor, zodat je erin kunt werken. Ook maken we de werkplekken technisch klaar voor gebruik.

Bij deze stap maken we onderscheid tussen een conversietraject en een niet-conversietraject. Oftewel: neem je data mee vanuit een ander softwarepakket, of starten we blanco?

Conversietraject: Wij converteren de data uit jouw huidige pakket naar onze software. Je bespreekt de proefconversie met onze consultant. Een belangrijk moment, want nu kunnen we nog instellingen wijzigen. Geef je een GO? Dan gaan we inrichten!

De consultant richt Winstore Online helemaal voor je in. Denk aan de opbouw van artikelkaarten, het instellen van het berekenen van inkoopprijzen en zaken als webexports en loyalty.

Tijdens de opleiding leer je onder begeleiding van een consultant om te gaan met veelvoorkomende handelingen in jouw systeem. De consultant richt het systeem (verder) voor je in. Denk aan de opbouw van artikelkaarten, het instellen van het berekenen van inkoopprijzen en eventueel zaken als webexports en loyalty.

Aan het eind van deze dag kun je zelf aan de slag in Winstore / IPOS (Online)!

Tijdens de opleiding leer je onder begeleiding van de consultant om te gaan met veelvoorkomende handelingen in de kassa.

We gaan live! Dat betekent dat je vanaf dit moment kunt werken in jouw Winstore Online / IPOS Online systeem én met de LIV’ kassa. Op deze dag is er een technische collega van ons op locatie aanwezig om de bonprinter(s) aan te sluiten. Hij laat alles werkend achter.

Je hebt misschien nog vragen. Onze consultant belt je om deze vragen te beantwoorden en je verder te helpen.

Tijdens de evaluatie bespreken we hoe de implementatie is verlopen en of je op de gewenste manier met onze systemen kunt werken. Zijn er nog openstaande punten? Dan lossen we dit samen op.

Na het implementatietraject krijg je bij ons gedurende de eerste drie maanden een vaste customer service medewerker toegewezen. Deze collega is precies op de hoogte van hoe de implementatie is verlopen en of er bijzonderheden zijn. Hierdoor ga je goed van start tijdens je eerste maanden als klant bij ACA Winstore.

Welkom bij de club!

Klaar om de volgende stap te zetten in het automatiseren van jouw winkel(s)?
Klaar om de volgende stap te zetten in het automatiseren van jouw winkel(s)?
Wil jij ook werken met het beste voorraadbeheersysteem voor fashion retail?
Bel met Sales! Zij weten alle ins en outs van Winstore en LIV'
Wil jij ook werken met het beste voorraadbeheersysteem voor fashion retail?
Bel met Guido! Hij weet alle ins en outs van Winstore en LIV