Voor al je vragen over onze software
Heb je een vraag over jouw software of is er sprake van een acute storing? Ons ervaren team staat klaar om je te helpen! Winstore en IPOS klanten kunnen kosteloos en onbeperkt gebruik maken van onze customer service voor vragen.
Is er een installatie benodigd? Dan plannen we deze als opdracht voor je in.
Bereikbaarheid en openingstijden
Dit zijn onze openingstijden:
Maandag | 08.00 – 18.00 uur |
Dinsdag | 08.00 – 18.00 uur |
Woensdag | 08.00 – 18.00 uur |
Donderdag | 08.00 – 18.00 uur 18.00 – 21.00 uur beschikbaarheidsdienst |
Vrijdag | 08.00 – 18.00 uur 18.00 – 21.00 uur beschikbaarheidsdienst |
Zaterdag | 09.00 – 17.00 uur |
Zondag | 11.30 – 17.00 uur beschikbaarheidsdienst voor hoge prio meldingen |
Hulp op afstand
Wil je ondersteuning op afstand? Laat een van onze medewerkers meekijken via het programma Support Viewer. Wanneer inloggen niet op de reguliere manieren lukt, zal een medewerker van Customer Service je meenemen naar deze pagina. Na het downloaden en starten van het icoon hiernaast verschijnt er een code, waarmee je onze medewerkers toegang geeft om mee te kijken in jouw systeem.
Portal Account
Maak eenvoudig je meldingen aan via onze portal!
Het gebruik van de portal heeft veel voordelen:
- Kortere wachttijden aan de telefoon
- Meer oploscapaciteit beschikbaar op de afdeling customer service, dus kortere doorlooptijden
- Toevoegen screenshots gaat soms sneller dan inbellen en meekijken
- Uitgebreide kennisbank
Je ontvangt direct een aanvraagnummer, waarmee je de voortgang van je melding online kunt volgen.
Heb je nog geen account voor onze portal? Laat hieronder je gegevens achter, dan sturen we je zo snel mogelijk de gegevens om je account aan te maken.
Storingen
Auto Update
Met het programma Auto Update kun je updates uitvoeren van onze Storecenter, Openstore en Storelogix software. Als je Auto Update start, dan zal het systeem kijken of er een update beschikbaar is van Storecenter, Openstore en/of Storelogix. Is er een update beschikbaar? Dan wordt deze automatisch gedownload en gestart.
Auto Update moet altijd zowel op Storecenter als Openstore uitgevoerd worden. Voer updates eerst uit op Storecenter en daarna pas op de kassa(‘s).
Werk je in de ACA Cloud?
Dan zorgen wij ervoor dat altijd de meest actuele versie van Storecenter verwerkt is in de cloud. Je hoeft alleen zelf nog de updates op de kassa pc te verwerken.
Vanaf je Storecenter of Openstore kassa kan je Auto Update starten vanuit het startmenu.
Beschikbaarheidsdienst
Op beide koopavonden én de zondag zijn wij alléén beschikbaar voor bedrijfskritische meldingen. Onder bedrijfskritische meldingen verstaan wij:
- Alle kassa’s van één filiaal of alle filialen doen het niet
- Er worden geen kassabonnen geprint
- Geen enkele medewerker kan werken in IPOS/Winstore
- Niemand heeft toegang tot de ACA Cloud, terwijl er wel een werkende internetverbinding is
Tijdens deze beschikbaarheidsdienst geldt de richtlijn dat de medewerker binnen 30 minuten moet kunnen inbellen op jouw systeem.
Is er een niet-urgent probleem? Dan vragen wij hiermee te wachten tot de eerstvolgende werkdag, omdat we dan volledige bezetting hebben.
FAQ
ACA Cloud
Het aanpassen of aanvragen van je ACA Cloud wachtwoord kan eenvoudig via onze selfservice wachtwoord tool.
Let op: Voor iedere gebruiker die bij ACA in de cloud werkt is het belangrijk dat bij de eigen usercode het eigen e-mailadres geregistreerd is. De link om het wachtwoord te kunnen herstellen wordt namelijk naar dit specifieke e-mailadres gestuurd. Is dit niet het geval? Laat het ons dan weten via je accountmanager of via de afdeling Customer Service.
Algemeen
NOD32 moet worden geüpdatet nadat je de upgrade naar Windows 10 hebt uitgevoerd. Dit kun je eenvoudig zelf doen door naar het actiecentrum te gaan. Dat doe je door te klikken op het icoon van de tekstballon te klikken onderin de taakbalk van Windows 10. Klik vervolgens op ‘Uw beveiligingsabonnement moet worden vernieuwd’.
Bekijk het overzicht op aca.nl voor alle hardware die wij standaard leveren.
LIV’ kassa
Bekijk hier het document voor meer informatie.
Klik hier voor een overzicht van alle betaalautomaten die wij ondersteunen.
Winstore / IPOS
Op dit moment werken wij aan het gereed maken van onze software voor het werken met Apple devices via HTML5. Het is wel mogelijk om via Microsoft Remote desktop versie 10 in te loggen in Winstore Online via de cloud. Na installatie en configuratie kan Winstore worden gestart en hiermee worden gewerkt. Ook andere snelkoppelingen, bijvoorbeeld naar de fotomap in de cloud kunnen op die manier worden gemaakt.
Voor de inrichting van Microsoft Remote desktop hebben wij een korte handleiding beschikbaar gesteld. Deze is te downloaden op onze Customer Service portal of verkrijgbaar via ons Customer Service team.
Klaar om de volgende stap te zetten in het automatiseren van jouw winkel(s)?
Bel met Guido! Hij weet alle ins en outs van Winstore en LIV'