Customer Service

Voor al je vragen over onze software

Heb je een vraag over jouw software of is er sprake van een acute storing? Ons ervaren team staat klaar om je te helpen! Winstore en IPOS klanten kunnen kosteloos en onbeperkt gebruik maken van onze customer service voor vragen.

Is er een installatie benodigd? Dan plannen we deze als opdracht voor je in.

Bereikbaarheid en openingstijden

Ons Customer Service Team is zeven dagen per week telefonisch bereikbaar via telefoonnummer 040 88 00 188. Of maak gebruik van onze super handige portal! Daarin heb je de mogelijkheid om online op een snelle en veilige manier meldingen door te geven, voorzien van schermafbeeldingen. Ook kun je op de portal zoeken in onze kennisbank met handige tips en informatie. Meldingen worden in behandeling genomen tijdens reguliere openingstijden.

Dit zijn onze openingstijden:

Maandag08.00 – 18.00 uur
Dinsdag08.00 – 18.00 uur
Woensdag08.00 – 18.00 uur
Donderdag08.00 – 18.00 uur
18.00 – 21.00 uur beschikbaarheidsdienst
Vrijdag08.00 – 18.00 uur
18.00 – 21.00 uur beschikbaarheidsdienst
Zaterdag09.00 – 17.00 uur
Zondag11.30 – 17.00 uur beschikbaarheidsdienst voor hoge prio meldingen

Hulp op afstand

Wil je ondersteuning op afstand? Laat een van onze medewerkers meekijken via het programma Support Viewer. Wanneer inloggen niet op de reguliere manieren lukt, zal een medewerker van Customer Service je meenemen naar deze pagina. Na het downloaden en starten van het icoon hiernaast verschijnt er een code, waarmee je onze medewerkers toegang geeft om mee te kijken in jouw systeem.

Portal Account

Maak eenvoudig je meldingen aan via onze portal!
Het gebruik van de portal heeft veel voordelen:

Je ontvangt direct een aanvraagnummer, waarmee je de voortgang van je melding online kunt volgen.

Heb je nog geen account voor onze portal? Laat hieronder je gegevens achter, dan sturen we je zo snel mogelijk de gegevens om je account aan te maken.

Naam(Vereist)
Welk software pakket gebruik je?

Storingen

21-08-2023:
Op dit moment is er sprake van een storing aan onze algemene telefoonlijn. Onze customer service lijn doet het wel.
Heb je vragen of wil je een accountmanager spreken? Bel dan naar 040 88 00 188. De collega’s van customer service verbinden je door.
 
03-08-2023:
Er is momenteel sprake van een landelijke pinstoring. Helaas hebben we hier als ACA geen invloed op. 
Zie voor meer informatie:
Auto Update

Met het programma Auto Update kun je updates uitvoeren van onze Storecenter, Openstore en Storelogix software. Als je Auto Update start, dan zal het systeem kijken of er een update beschikbaar is van Storecenter, Openstore en/of Storelogix. Is er een update beschikbaar? Dan wordt deze automatisch gedownload en gestart.

Auto Update moet altijd zowel op Storecenter als Openstore uitgevoerd worden. Voer updates eerst uit op Storecenter en daarna pas op de kassa(‘s).

Werk je in de ACA Cloud?
Dan zorgen wij ervoor dat altijd de meest actuele versie van Storecenter verwerkt is in de cloud. Je hoeft alleen zelf nog de updates op de kassa pc te verwerken.

Vanaf je Storecenter of Openstore kassa kan je Auto Update starten vanuit het startmenu.

Beschikbaarheidsdienst

Op beide koopavonden én de zondag zijn wij alléén beschikbaar voor bedrijfskritische meldingen. Onder bedrijfskritische meldingen verstaan wij:

Tijdens deze beschikbaarheidsdienst geldt de richtlijn dat de medewerker binnen 30 minuten moet kunnen inbellen op jouw systeem.

Is er een niet-urgent probleem? Dan vragen wij hiermee te wachten tot de eerstvolgende werkdag, omdat we dan volledige bezetting hebben.

FAQ

ACA Cloud

Het aanpassen of aanvragen van je ACA Cloud wachtwoord kan eenvoudig via onze selfservice wachtwoord tool. 

Ga naar de wachtwoord tool

Let op: Voor iedere gebruiker die bij ACA in de cloud werkt is het belangrijk dat bij de eigen usercode het eigen e-mailadres geregistreerd is. De link om het wachtwoord te kunnen herstellen wordt namelijk naar dit specifieke e-mailadres gestuurd. Is dit niet het geval? Laat het ons dan weten via je accountmanager of via de afdeling Customer Service.

Algemeen

NOD32 moet worden geüpdatet nadat je de upgrade naar Windows 10 hebt uitgevoerd. Dit kun je eenvoudig zelf doen door naar het actiecentrum te gaan. Dat doe je door te klikken op het icoon van de tekstballon te klikken onderin de taakbalk van Windows 10. Klik vervolgens op ‘Uw beveiligingsabonnement moet worden vernieuwd’.

Bekijk het overzicht op aca.nl voor alle hardware die wij standaard leveren.

LIV’ kassa

Werk je in de ACA cloud? ACA Winstore zorgt er dan voor dat de meeste actuele versie van Storecenter is verwerkt op de cloud. Indien Storecenter een recentere versie heeft dan Openstore, dan wordt op de kassa links onderaan een blauwe tekst getoond: “Er is een update beschikbaar”. De tekst verdwijnt na het openen van de kassa. Je kunt de update dan dus zelf uitvoeren. Werk je niet in de ACA cloud? Download dan ons programma Auto Update. Ga naar het onderdeel Auto Update op deze pagina voor meer informatie.

Winstore / IPOS

Op dit moment werken wij aan het gereed maken van onze software voor het werken met Apple devices via HTML5. Het is wel mogelijk om via Microsoft Remote desktop versie 10 in te loggen in Winstore Online via de cloud. Na installatie en configuratie kan Winstore worden gestart en hiermee worden gewerkt. Ook andere snelkoppelingen, bijvoorbeeld naar de fotomap in de cloud kunnen op die manier worden gemaakt.

Voor de inrichting van Microsoft Remote desktop hebben wij een korte handleiding beschikbaar gesteld. Deze is te downloaden op onze Customer Service portal of verkrijgbaar via ons Customer Service team.