Onze collega’s zijn de drijvende kracht van ACA Winstore. Persoonlijk contact, vertrouwen en eerlijkheid zijn de basis voor onze relatie met jou als klant. Iedere dag zijn de 17 collega’s hard aan het werk aan de best mogelijke ervaring voor jou als klant. Op onze website zullen we regelmatig een collega aan je voorstellen. In deze aflevering: Marco, die recent overstapte van Customer Service naar ons R&D team.
Van Sport naar Software
Als we zeggen dat ons team veel ervaring heeft met fashion retail, dan is dat niet gelogen. Verschillende collega’s hebben een eigen kledingwinkel gehad of lange tijd in een winkel gewerkt. Ook Marco, die 11 jaar lang in een sportwinkel werkte voordat hij bij ACA terecht kwam. Dus als iemand zich kan inleven in een klant, is hij het wel. Tijd om hem wat vragen te stellen!
Vertel eens, hoe ben jij bij ACA terecht gekomen?
“Voordat ik bij ACA kwam heb ik 11 jaar in een Sportwinkel (een klant van ACA) in Vlaardingen gewerkt. Ik heb daar kennisgemaakt met ACA en het oude winkelautomatiseringssysteem Classic. Wij waren ook regelmatig pilot voor nieuwe versies van Classic. Ik maakte toen vaak eigen overzichten en kreeg ook wel vragen van andere ondernemers die met ACA werkten.”
“Voordat ACA kwam met een update voor de kassabon lay-out voor de omzetting naar Euro, had ik op de kassabon al het bedrag in Euro’s berekend. Toen ik dat op een beurs aan iemand van ACA liet zien was zijn uitspraak: “Jij moet niet in de Sportzaak blijven, je moet naar ons komen!” Zo is dat balletje gaan rollen, uiteraard in overleg met mijn toenmalige werkgever. In juli 1999 ben ik bij ACA begonnen, dat is dus alweer 24 jaar geleden!”
Daarvan heb je lange tijd gewerkt op de afdeling Customer Service..
“Ja, dat klopt. Binnen deze afdeling heb ik heel veel verschillende dingen gedaan. Je krijgt dagelijks natuurlijk klanten aan de lijn met vraagstukken. Daarnaast heb ik ook wel trainingen gegeven aan klanten en kon ik in nieuwe ontwikkelingen duiken. Toen ons nieuwste kassasysteem LIV’ werd ontwikkeld en gelanceerd, heb ik daar volop aan mee mogen testen. Dat was enorm interessant!”
Dit jaar heb je de overstap gemaakt van de afdeling customer service naar de afdeling ontwikkeling. Hoe anders is dat?
“Ik ben geen echte ‘programmeur’. Ik kan scripts redelijk lezen en met een database ‘babbelen’ maar vind het erg boeiend om functioneel gezien Winstore nog professioneler en gebruiksvriendelijker te krijgen. In het begin heb ik wel moeten wennen aan het ontbreken van “succesmomentjes”. Op Customer Service vond ik elke melding die ik kon oplossen een “succesmomentje”. Bij R&D is de dynamiek anders: je werkt langer aan een maatwerk of project. Dat kan ik nu wel beter een plekje geven.
Op dit moment zijn we druk bezig met de nieuwe versie van Winstore Online. Als we een nieuwe module of maatwerk vrijgeven, tikt er altijd even een denkbeeldig Customer Service mannetje op mijn schouder die zegt: ‘Kan het Customer Service team hiermee uit de voeten?’”
Wat vind je het leukste aan je werk voor Winstore? / Wat motiveert je in je werk?
“Ik mag elke dag met een fantastisch mooi product werken met fijne collega’s. Ook onze klantengroep vind ik erg leuk, wat natuurlijk ook voortkomt uit mijn ervaringen bij mijn eerste werkgever. Met veel klanten heb ik goed contact, want je bouwt in de loop van de jaren natuurlijk ook een band op met hen.”
Heb je een leuke anekdote over een situatie met een klant die je is bijgebleven?
“Een aantal jaren geleden hadden we een nieuwe klant en vanuit Customer Service mocht ik meedenken over de livegang. Elke dag kwamen er diverse mailtjes voorbij. Op het ene bericht moest ik wel op reageren en andere berichten waren meer ter info. Ik had eigenlijk nooit zo goed gekeken wie er allemaal in de mail adressering stond, totdat ik een reactie kreeg die specifiek aan mij was gericht. Ik herkende ineens de naam van de afzender: dat was een oud-collega van mij uit de sportwinkel! Die had ik al een jaar of 17/18 niet gesproken of gezien. Heel leuk om elkaar zo weer tegen te komen.”
Ook werken bij ACA? Bekijk hier onze vacatures op de ACA website.