Realtime inzicht in je voorraad

Een sluitende voorraadadministratie is cruciaal

Voorraadbeheersysteem fashion retail

Realtime inzicht in je voorraad is essentieel om efficiënt met voorraadbeheer om te gaan. Of je nu één vestiging hebt of meerdere winkels met een webshop: een sluitende voorraadadministratie is onmisbaar om aan de verwachtingen van je klant te voldoen.

Zeker als je een webshop hebt, want de concurrent is slechts een muisklik van je verwijderd. 

Met het voorraadbeheersysteem van Winstore Online is je voorraad altijd actueel en 24/7 inzichtelijk. Zowel in fysieke winkels als online. Dankzij slimme API-koppelingen worden alle veranderingen in je voorraad direct gesynchroniseerd tussen je webshop en vestigingen. Zo combineer je moeiteloos je online en offline verkoopkanalen en weet je altijd precies waar wat op voorraad ligt. 

Externe partijen in de fashion retail branche beoordelen Winstore Online als een van de meest nauwkeurige systemen voor retail voorraadbeheer. De heldere rapportages en betrouwbare cijfers maken het verschil in een markt waarin snelheid en voorraad beschikbaarheid cruciaal zijn.

Meer doen met minder voorraad met Winstore Online

Stockbase

Met Winstore Online als voorraadbeheersysteem profiteer je als fashion retailer van een directe koppeling met Stockbase. Hierdoor krijgt jouw webshop of kassasysteem realtime toegang tot de voorraad van aangesloten leveranciers.

Als fashion retailer kun je hierdoor eenvoudig een breder assortiment aanbieden, zonder dat je zelf fysieke voorraad hoeft aan te houden. Dit betekent geen extra investering in voorraad, geen beslag op je kapitaal maar wel de keuze voor een ruimer aanbod voor jouw klant.

Orderwriter en Fashion.Cloud

Orderwriter is dé inkoopapp voor retailers uit de schoenen-, sport- en modebranche. Voer je orders in op een iPad en synchroniseer ze met één druk op de knop met Winstore Online. Ook kun je de orders direct doorsturen naar je leverancier(s).

Een voorraadbeheersysteem voor de fashion retailer

In de mode-, sport- en schoenenbranche is een goed voorraadbeheersysteem van essentieel belang. Mode is onderhevig aan seizoensgebonden trends en collecties en heeft een hoge productomloopsnelheid. Een overvloed aan voorraad kan leiden tot verliezen, terwijl een tekort aan voorraad, verkoopkansen laat liggen.

Een geavanceerd voorraadbeheersysteem voor retailers in de fashion biedt waardevolle inzichten die, zowel voor jou als voor je klanten, interessant zijn. Het voorkomt bijvoorbeeld teleurstellingen door out-of-stock items, waardoor klanten gemakkelijk vinden wat ze zoeken en moeiteloos tot een aankoop kunnen overgaan, zowel in de winkel als online.

Dit draagt bij aan een hogere klanttevredenheid en een positieve merkbeleving. Klinkt goed, toch? Efficiënte, actuele inzichten en tevreden klanten; start vandaag nog met een geavanceerd voorraadbeheersysteem voor retail! Benieuwd naar Winstore Online? Neem contact op.

Uitgelicht: Voorraadbeheersysteem retail webshop

Niets is frustrerender voor klanten dan het bestellen van een product om er vervolgens achter te komen dat het niet op voorraad is. Een geavanceerd voorraadbeheersysteem voor retail met een webshop zorgt ervoor dat klanten alleen producten kunnen bestellen die daadwerkelijk beschikbaar zijn.

Een product in verschillende maten, materialen, kleuren en afwerkingen? Een voorraadbeheersysteem voor webshops, zoals Winstore Online, helpt bij het bijhouden van deze inventarisatie op een nauwkeurige en georganiseerde manier.

Hierdoor minimaliseer je het risico op fouten. Bovendien bespaart het tijd én biedt het waardevolle inzichten. Je ontvangt onder andere real-time updates over voorraadniveaus, bestellingen en leveringen. Daarnaast krijg je gemakkelijk inzicht in de vraag naar specifieke producten en hun verkoopsnelheid in jouw webshop.

Artikelbeheer

Artikelbeheer is één van de belangrijkste functies van Winstore Online. Hier worden de verschillende artikelen opgevraagd en boekingen uitgevoerd. Daarnaast vind je hier alle artikelkenmerken die je kunt aanpassen naar eigen wens. Zo kun je bij het artikelfilter niet alleen de verschillende artikelen opvragen, maar ook bepaalde selecties maken.

EDI

In de retailbranche werken veel bedrijven samen in de keten. Al deze bedrijven moeten duidelijk met elkaar kunnen communiceren, dat komt ten goede aan iedereen binnen de keten en de eindklant daarbuiten.

EDI (Electronic Data Interchange) is de uniforme taal om berichten binnen de keten met elkaar uit te wisselen. Deze berichten kunnen bestaan uit artikelgegevens (pricat), de administratieve orders, maar ook nabestellingen. Ieder bedrijf binnen de keten, die werkt met EDI, begrijpt en hanteert deze taal.

Dit zorgt ervoor dat cijfers en codes door de gehele keten dezelfde definitie hebben en dat documenten efficiënter en effectiever worden verwerkt.

Winstore Online en EDI

Dankzij het gebruik van EDI kunnen ook softwaresystemen van verschillende bedrijven goed met elkaar communiceren. Winstore Online is bij uitstek geschikt voor het werken met EDI.

EDI-artikelen (artikelen die voorzien zijn van een EAN-barcode) zijn een voorwaarde om gebruik te kunnen maken van de talloze mogelijkheden voor de online verkoop. Winstore Online maakt het daarnaast mogelijk om voorraad- en verkooprapportages automatisch naar de leverancier te verzenden.

Veelgestelde vragen

Voorraadbeheer is het proces waarbij je precies weet welke producten je op voorraad hebt, in welke maten & kleuren en op welke locatie. Dat is cruciaal om aan de verwachtingen van je klanten te kunnen voldoen, zowel in je fysieke winkel als in je webshop. Door je voorraadbeheer te automatiseren, werk je efficiënter en klantgerichter.

Goed voorraadbeheer voorkomt dat klanten misgrijpen en dat je onnodige kosten maakt. Te weinig voorraad betekent gemiste verkopen, te veel voorraad leidt tot onnodig kapitaal beslag, hogere opslagkosten en mogelijke afschrijvingen. In de fashion retail, waar trends en seizoenen elkaar snel opvolgen, is actueel en nauwkeurig voorraadbeheer essentieel om grip te houden op je assortiment en je marges.

Een geautomatiseerd voorraadbeheersysteem helpt je om slimmer, sneller en klantgerichter te werken. Zeker voor fashion retailers biedt het belangrijke voordelen, zoals: 

  • Realtime inzicht in je voorraad per vestiging en je webshop.
  • Automatische synchronisatie tussen al je verkoopkanalen.
  • Slimmere inkoop op basis van verkoopdata en voorraadvoorspellingen.
  • Direct zicht op waar een artikel nog beschikbaar is en minder nee-verkopen.
  • Meer klanttevredenheid en lagere operationele kosten.

De tijd om een voorraadbeheersysteem te implementeren hangt af van de complexiteit en omvang van je organisatie. Denk hierbij aan het aantal vestigingen, het aantal kassa’s en de koppelingen met systemen zoals je webshop of boekhoudsoftware. Gemiddeld is de doorlooptijd van onze projecten zo’n vier weken. In die periode zorgen we niet alleen voor een vlekkeloze technische inrichting, maar ook voor een goede voorbereiding en training van jou en je team. Zo kun je direct en zonder zorgen aan de slag. Meer weten? Lees meer over onze werkwijze.

Bij Winstore Online begeleiden we je stap voor stap tijdens het hele implementatie proces. Je ontvangt persoonlijke ondersteuning bij de implementatie en gerichte training voor jou en je medewerkers. Zo raakt iedereen snel vertrouwd met het systeem. Ook na livegang blijven we bereikbaar voor ondersteuning, vragen en advies. Zo is onze support afdeling 7 dagen per week bereikbaar. Meer weten over onze aanpak? Bekijk onze werkwijze.

Je data is bij Winstore Online in veilige handen. We beschermen jouw gegevens op administratief, technisch en fysiek niveau binnen een streng beveiligde cloud omgeving. Ook zijn we ISO 9001 en 27001 gecertificeerd. Lees meer hierover in onze privacyverklaring.